Danish: SQUARELY COPENHAGEN sætter nye standarder for Green Living

June 23, 2022

SQUARELY COPENHAGEN er grundlagt i 2018 i København af arkitekten Agnieszka Szwarczewska. SQUARELY COPENHAGEN er startet ud fra ønsket om at bygge en fremtid, hvor alle kan nyde de utallige fordele ved et ægte grønt miljø – hjemme og på arbejde – med minimal indsats og maksimalt velvære.

Ved at kombinere et stringent, velafbalanceret og modulært dansk design med overskydende træ af høj kvalitet og et unikt selvvandingssystem skaber SQUARELY COPENHAGEN en ny kategori af "møbler til planter." Planter elsker det, da de kan vokse ubesværet, inde og ude. Naturen og mennesker elsker det, da eksisterende materialer bruges og genbruges til at skabe opholdsrum, der renser og opfrisker både luft og sind.

Uendelige muligheder for uendelige grønne områder. Indendørs og udendørs.

Nem plantepleje

Det innovative selvvandingssystem i alle plantekasser fra SQUARELY COPENHAGEN gør det nemt for planterne at få præcis den mængde vand, som planterne har brug for, samtidig med at de sparer folks tid og kræfter på vanding.

Ved hjælp af kapillære kræfter tilføres jorden naturligt og løbende fugt, så planterne forbliver perfekt hydrerede. Det er kun nødvendigt at vande 1-3 gange om måneden - det sparer både tid og energi. Alle kan nyde frodige grønne planter trods travlhed i hverdagen – også i en tør sommer.

Bæredygtige initiativer

Overskydende træ
SQUARELY COPENGHAGEN bruger overskydende træ af høj kvalitet fra andre produktioner, hentet inden for EU, og tæt på produktionsstederne. Træet er behandlet med pigmenteret og kemikaliefri olie for at gøre plantekasserne holdbare selv under barske udendørsforhold.

Genanvendt plastik
Beholderne til planter og vand er lavet af genbrugsplast for at genbruge affald og reducere forbruget af værdifulde råvarer.

Produktion i Europa
SQUARELY COPENHAGEN værner om det tætte samarbejde med de primært små, familiedrevne produktionssteder i Europa.

Bidrag til trivsel
Fordelene ved planter og træer rækker langt ud over æstetik. Grønne områder balancerer fugtighedsniveauerne og luftbåret støvniveauer og reducerer forskellige forurenende stoffer.

Slow Design:
SQUARELY COPENHAGEN fremmer Slow Design med en permanent samling af produkter, som kunderne kan samle gennem årene. De laver ikke sæsonbestemte kollektioner, der trækkes tilbage, hvilket betyder en masse spild. Alle produkter bliver solgt.

Produkter
SQUARELY COPENHAGEN har designet en kollektion af plantekasser i forskellige størrelser: De mindste plantekasser GrowSMALL og GrowON kan monteres på vægge, placeres på vindueskarme, skriveborde, borde eller bruges udendørs på altaner.

De mellemstore modeller, GrowWIDE og GrowMORE, passer godt til private lejligheder og kontorlokaler, mens de største plantekasser GrowBIG og GrowLARGE er velegnede til større indendørs steder og terrasser.

GrowON og GrowWIDE bruges i høj grad til at skabe grønne vægge.

Den nye kollektion har SHOJI Room divider, et ægte møbel til planter, der kombinerer akustisk afskærmningsfunktion med grønt. Det nye Console hyldebord kombineret med plantekasser i træ er et stilfuldt og funktionelt grønt møbel til ethvert privat- eller kontorrum.

Alle produkter er lavet af ask og egetræ, behandlet med olie, og de er velegnede til udendørs og indendørs brug.

Press kit powered by PressKitHero